نشست مشترک هیئت تجاری استان بابل عراق با استاندار کرمانشاه
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس اتاق بازرگانی بابل که در رأس هیئتی متشکل از تجار و بازرگانان استان بابل عراق به کرمانشاه سفر کرده، در دیدار با استاندار کرمانشاه گفت: از سال‌های دور روابط مستحکمی میان دو استان ایجاد و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی نیز میان استانداران سابق دو استان منعقد شده است.

صادق هاشم‌المعموری با اشاره به تاسیس اتاق مشترک دو استان، افزود: روابط اقتصادی و تجاری میان دو استان برقرار شده و بعد از اتفاقات عراق و اشغال شدن بخشی از کشور به ‌دست داعش، ما به‌دنبال تحکیم مناسبات اقتصادی خود با کشور ایران و استان کرمانشاه هستیم.

المعموری با بیان اینکه ملت ایران از سال 2010 با سقوط صدام در کنار مردم عراق بوده‌اند، تصریح کرد: با توجه به روابط متمایز دو کشور، ما نیز به‌دنبال توسعه مبادلات تجاری با استان کرمانشاه هستیم.

وی افزود: اتفاقات اخیر باعث شده تا راه‌های ارتباطی ما با کشور ترکیه و اردن قطع شود و با توجه به تحریم کالاهای عربستانی توسط شورای استان بابل به‌ خاطر حمایت این کشور از داعش، در حال حاضر ما با یک بحران کمبود و گرانی کالا در بازار عراق مواجه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی بابل با تقدیر از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی کرمانشاه برای تامین نیازهای مردم عراق، گفت: هدف ما از سفر به کرمانشاه تامین نیازهای استان بابل است و این یک سفر بسیار موفقیت‌آمیز برای ما بود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های کرمانشاهی در شمال عراق نمایندگی دارند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر به‌ خاطر مشکلات امنیتی ارتباط اقلیم کردستان با مناطق جنوبی عراق قطع شده، این شرکت‌ها اقدام به احداث نمایندگی‌های خود در جنوب عراق بکنند.

المعموری در پایان با بیان اینکه امیدواریم روابط اقتصادی دو استان روز به‌روز تقویت شود، خواستار برگزاری نمایشگاه تخصصی استان کرمانشاه در بابل شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه در مهر ماه سال‌جاری سه هیئت عراقی به استان سفر می‌کنند، گفت: توسعه مبادلات اقتصادی با استان‌های جنوبی کشور عراق، به‌ویژه استان بابل جزو برنامه‌های اتاق کرمانشاه است.

کیوان کاشفی تصریح کرد: با توجه به تفاهمات گذشته، اتاق مشترک بابل و کرمانشاه تشکیل شده که این مسئله زمینه توسعه مراودات میان دو استان را فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور عراق ما از این هیئت دعوت کردیم تا استان کرمانشاه بتواند بخشی از نیازهای مردم این کشور را تامین کند.

کاشفی به فرصت موجود برای تامین بسیاری از نیازمندی‌ها این مناطق از طریق استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در ساختمان اتاق بازرگانی بابل امکانات مناسبی برای برپایی نمایشگاه تخصصی وجود دارد.

این مسئول بازگشایی مرز سومار را فرصت مناسبی برای توسعه روابط دو استان دانست و گفت: با توجه به اینکه از طریق مرز سومار-مندلی امکان دسترسی دو تا سه ساعته با استان بابل عراق می‌تواند فراهم شود، بازگشایی این مرز فرصت مناسبی برای افزایش مناسبات دو استان است.

استاندار کرمانشاه نیز اظهار داشت: ما دو کشور همسایه، برادر و هم‌کیش هستیم که علایق مشترک زیادی داریم و امیدواریم روزبه‌روز رفت و آمدها میان دو استان بیشتر و مشکلات پیش‌رو حل شود.

ابراهیم رضایی‌بابادی با بیان اینکه این خدمات می‌تواند دوطرفه باشد، گفت: ممکن است دوستان ما در عراق امروز با مشکلات زیادی مواجه باشند، اما این روزهای سخت نیز روزی تمام می‌شود و این تعاملات در بلندمدت برای ما از اهمیت برخوردار است.

رضایی‌بابادی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های گذشته میان دو استان، اظهار داشت: این تفاهمات باید به کار و حل مشکلات مردم تبدیل شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات پیش آمده در کشور عراق، تصریح کرد: در این روزها سعی ما بر این است از سختی‌های مردم عراق بکاهیم و آن‌چه در توان داشته باشیم، به‌کار خواهیم بست تا ملت عراق از این مرحله عبور کنند و در این راه با همه توان در کنار مردم این کشور هستیم.

وی پتانسیل کشاورزی، امکانات خدمات مهندسی، پیمانکاری، خدمات عمرانی، صادرات کالا و آموزش عالی را از جمله زمینه‌های همکاری دو استان عنوان کرد و گفت: ما این علاقمندی را داریم که نگذاریم دوستان ما در عراق به سختی بیفتند و دچار مشکل شوند.

رضایی‌بابادی در ادامه با تقدیر از عملکرد اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، افزود: اتاق کرمانشاه در کشور از وجه خوبی برخوردار است و می‌تواند در زمینه رفع نیازهای مردم عراق و استان بابل اقدامات تاثیرگذاری انجام بدهد و ما از اقدامات این مجموعه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com